အလွရွာေတာ္ပံု
(၁)
အႏုပညာႏွင့္
ပတ္သက္ေသာ သေဘာတရားေရးရာ စာအုပ္မ်ားကား
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံ၌ ရွားပါးလွသည္။ အႏုပညာႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ေက်ာင္းမ်ားပင္လွ်င္
က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ဖြင့္လွစ္သည္မွာ သိပ္မၾကာေသးေပ။
လြတ္လပ္ေသာ
ႏိုင္ငံတႏိုင္ငံ၏ ၾကန္အင္မွာ အမ်ိဳးသားအင္အားမ်ား စြမ္းသန္ႏိုင္ေရး ျဖစ္ေပသည္။
အမ်ိဳးသား အင္အားမ်ား လြတ္လပ္စြာ စြမ္းသန္ႏိုင္ေသာ အေျခအေနရွိျခင္းကို အမ်ိဳးသား
လြတ္လပ္ေရး၏ အႏွစ္သာရအျဖစ္ မွတ္ယူရေပမည္။ အမ်ိဳးသား အင္အားရပ္ထဲ၌ ယဥ္ေက်းမႈ
အင္အားစုလည္း ပါဝင္ေပသည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔
ႏိုင္ငံ၌ အလွအပကို ခ်စ္ေသာသူမ်ား၊ ဆန္းသစ္ ဖန္တီးလိုသူမ်ား ရွိၾကသည္။ သို႔ေသာ္
အလွအပ ခ်စ္ခြင့္၊ ဆန္းသစ္ဖန္တီးခြင့္ မရၾက။ စာေပအႏုပညာႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ
သေဘာတရားေရးရာ၊ ေဝဖန္ေရးရာ စာအုပ္မ်ားမွာ ရွားပါး၍ မိမိဖါသာပင္လွ်င္ ႀကိဳးစား
အားထုတ္ၾကရသည္။
ယဥ္ေက်းမႈ
ဆိုသည္ကား ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္၍ ေလ့က်င့္ယူရေသာ ပညာရပ္ ျဖစ္သည္။ သီခ်င္းႀကီး တပုဒ္ကို
နားလည္ရန္အတြက္ သီခ်င္းႀကီး မ်ားစြာကို နားေထာင္ကာ ပ်ိဳးေထာင္ေပးရသည္။
ပန္းခ်ီကားတခ်ပ္ကို နားလည္ရန္အတြက္ ပန္းခ်ီကား မ်ားစြာကို ေငးေမာၾကည့္ရႈကာ
ပ်ိဳးေထာင္ေပးရသည္။ ပ်ိဳ႔ ကဗ်ာ လကၤာလည္း ထိုနည္းအတူပင္ ျဖစ္သည္။ အကသဘင္လည္း
ထိုနည္းအတူပင္ ျဖစ္သည္။
ယင္းသို႔
ဆိုသျဖင့္ ယဥ္ေက်းမႈ ပညာရပ္မ်ားသည္ ခက္ခဲနက္နဲသည္ဟု အဓိပၸါယ္ေကာက္ရန္ မဟုတ္ေပ။
မခက္ခဲ
မနက္နဲပါ။
ေတးသီခ်င္း
နားေထာင္ခ်င္သည္။ အိမ္၌ အသံဖမ္းစက္၊ သို႔မဟုတ္ ဓါတ္စက္မရွိပါ။ စႏၵရား
တီးတတ္ခ်င္သည္။ အိမ္၌ စႏၵရားယူေသာ တူရိယာ မရွိပါ။ ပန္းခ်ီေရးခ်င္သည္။ အိမ္၌
ဆီေဆးဗူးႏွင့္ စုတ္တံ မရွိပါ။ ယင္းတို႔သည္ကား အခြင့္အလမ္း မရွိျခင္း ျဖစ္သည္။
တနည္းဆိုရလွ်င္ အခြင့္အေရးမ၇ွိျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ပညာရပ္က ခက္ခဲျခင္း၊ နက္နဲျခင္း
မဟုတ္ပါ။ ပညာရပ္ကို ေလ့လာဆည္းပူးရန္၊ ေလ့က်င့္ပ်ိဳးေထာင္ရန္ အေျခအေနက
ခက္ခဲေနျခင္းသာ ျဖစ္ေပသည္။
ယင္းသို႔ေသာ
အခြင့္အေရး သေဘာသည္ အမ်ိဳးသား လြတ္လပ္ေရးသေဘာ ျဖစ္သည္။ တနည္းဆိုလွ်င္
ဒီမိုကေရစီသေဘာ ျဖစ္သည္။ ျပည္သူတို႔က မိမိတို႔၏ အင္အားကို လြတ္လပ္စြာ
ရွင္သန္ဖြ႔ံၿဖိဳးေအာင္ လုပ္ႏိုင္သည့္ အခြင့္အေရး သေဘာပင္ျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ပင္လွ်င္
ျပည္သူ႔အာဏာေခတ္ကို ဦးတည္ခဲ့ေသာ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္မႈက
လြတ္လပ္ေရး၊ ဒီမိုကေရစီေရး၊ ဆိုရွယ္လစ္ေရး ဟူေသာ သမူဟကို လမ္းစဥ္ခ်ခဲ့သည္
မဟုတ္ေလာ။
(၂)
အမ်ိဳးသား
အင္အားကို ထူေထာင္ၾကရာ၌ ျပည္သူ႔ဘက္မွလည္း တေယာက္တလက္ ပါဝင္ၾကရေပမည္။
ယခု
ေပၚသစ္၏ စာအုပ္သည္ ယဥ္ေက်းမႈစြမ္းအားစုကို ထူေထာင္ရာ၌ အားထုတ္မႈ တခုျဖစ္သည္ဟု
ယံုၾကည္မိေပသည္။
ဝတၳဳ
ကဗ်ာမ်ား ထြက္ေနရံုႏွင့္ မၿပီး။ စာေပေရးရာ သေဘာတရား ရွင္းလင္းခ်က္မ်ား
ထုတ္ေဝျခင္းျဖင့္လည္း စာဖတ္ပရိသတ္အား စာေပအႏုပညာ သဘာဝကို နားလည္ေအာင္ ပ်ိဳးေထာင္
ျပဳစုေပးရေပမည္။ ထို႔အတူ ပန္းခ်ီျပခန္းမ်ား ဖြင့္လွစ္ေပးရံုႏွင့္မၿပီး။ ပန္းခ်ီ
ပရိသတ္အား ပန္းခ်ီအႏုပညာကို ခံစားေစရန္ သေဘာတရားမ်ားကို ျဖန္႔ေဝ ေပးရေပမည္။
ပန္းခ်ီကားမ်ား
ေပၚထြက္လာရံုႏွင့္ မၿပီး။ ပန္းခ်ီအလွ ခံစားေသာ ပရိသတ္ က်ယ္ဝန္းလာဘို႔လည္း လိုသည္။
အႏုပညာနွင့္ အႏုပညာခံစားမႈပရိသတ္၊ တနည္းဆိုလွ်င္ ယဥ္ေက်းမႈ ႏွင့္ ျပည္သူသည္
ေရျမင့္မွ ၾကာတင့္ေပမည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔
အေနာက္ႏိုင္ငံသို႔ လည္ပတ္စဥ္က ဘဲေလးဟုေခၚေသာ အကဇာတ္မ်ား ၾကည့္ရသည္။ မၾကည့္ရခင္
ယင္းအကဇာတ္၏ ဇာတ္လမ္း ဇာတ္ကြက္ ႏွင့္တကြ အကဇာတ္ေရးသူ ဇာတ္ဆရာ၊ ပါဝင္ကျပသူ မင္းသမီး
မင္းသား၊ အကဇာတ္ အဓိပၸါယ္စေသာ အစီအစဥ္ စာအုပ္ကို ႀကိဳတင္ ဖတ္ရႈထားရသည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔လို ဧည့္သည္မ်ားသာ မဟုတ္။ သူတို႔ ျပည္တြင္း ပရိသတ္မ်ားကလည္း
ယင္းစာအုပ္ကို ဖတ္ၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွင့္ အတူပါေသာ စကားျပန္မ်ားကလည္း စာအုပ္ကို
ဖတ္၍ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ရွင္းျပရသည္။ တခါတရံ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေမးျမန္းေသာ
ေမးခြန္းကိုပင္ ေျပလည္ေအာင္ မေျဖတတ္။ ယင္းသို႔ေသာ အႏုပညာ လမ္းညႊန္စာအုပ္မ်ား
ဖတ္ရႈၿပီး တျဖည္းျဖည္း အကဇာတ္ကို နားလည္စ ျပဳလာသည္။ အျခားေသာ အကဇာတ္ အေၾကာင္း
ရွင္းလင္းေဖာ္ျပသည့္ စာအုပ္စာတမ္းမ်ား ဖတ္ရႈၿပီး ၾကည့္ရင္း ၾကည့္ရင္းနွင့္ အရသာ
ေတြ႔လာသည္။ ယင္းသို႔လွ်င္ စာအုပ္စာတမ္း အကူအညီျဖင့္ အႏုပညာ ခံစားမႈကို
ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေပးကာ စိတ္၌ ယဥ္ေက်း လာရေပသည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္
အဂၤလိပ္လက္ေအာက္၌ ႏွစ္ေပါင္း ၆၀ ခန္႔ ေနခဲ့ၾကရာ၊ အေနာက္ႏိုင္ငံ ယဥ္ေက်းမႈ ၾသဇာ
အနည္းႏွင့္ အမ်ားဆိုသလို သက္ေရာက္ခဲ့သည္။ ကမၻာ့ရာဇဝင္ကို အဂၤလိပ္ ဘာသာမွတဆင့္
သိခဲ့ၾကရသည္။
ယဥ္ေက်းမႈေရးရာ၊
အထူးသျဖင့္ ပန္းခ်ီအႏုပညာ ေရးရာ၌ အေနာက္ၾသဇာသည္ သက္ေရာက္သည္။ ယေန႔
ျမန္မာပန္းခ်ီမွာ ၿမိဳ႔ေန ပန္းခ်ီဆရာမ်ားမွ တဆင့္ ျပန္႔ပြါးလာခဲ့ရသျဖင့္ ယင္းသို႔
ျဖစ္ဟန္ တူေပသည္။
ယင္းသို႔
ျဖစ္ရျခင္းမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ အရင္းရွင္နယ္ခ်ဲ႔စနစ္ ေရာက္လာျခင္းေၾကာင့္
ျဖစ္ေပသည္။
အမ်ိဳးသား
လြတ္လပ္ေရးအင္အားကို ခိုင္မာေအာင္ လုပ္ရာ၌ နယ္ခ်ဲ႔ဆန္႔က်င္ေရး၊ ဒီမိုကေရစီေရး၊
ညီညြတ္ေရး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ဆိုရွယ္လစ္ေရး စသည္အားျဖင့္ ဆက္စပ္ကာ ဦးတည္လႈပ္ရွား
သြားၾကရေပမည္။ ဤ ကြင္းမ်ား ျပတ္သြားလွ်င္ အမ်ိဳးသား အင္အား တည္ေဆာက္ေရးမွာ
ပ်က္ျပား ယုတ္ေလ်ာ့ သြားမည္သာ ျဖစ္ေပသည္။ ျပည္သူ႔အာဏာစက္ႏွင့္လည္း ေဝး၍ ေဝး၍ သာ
သြားမည္ ျဖစ္ေပသည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္
အေနာက္တိုင္း ပန္းခ်ီကိုသာမက အေရွ႔တိုင္း ပန္းခ်ီတို႔ကိုလည္း ေလ့လာသင့္ေပသည္။ အထူးသျဖင့္
အိမ္နီးနာခ်င္း ႏိုင္ငံမ်ား၏ ပန္းခ်ီတို႔ကို ေလ့လာသင့္ေပသည္။ အေရွ႔ အေနာက္ ခြဲျခားေဖာ္ျပရာ၌
အေရွ႔ႏွင့္ အေနာက္ ပန္းခ်ီပညာမႈမွာ အႏုပညာ ပံုသ႑န္တို႔တြင္ မတူၾကေသာၾကာင့္
ျဖစ္ေပသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ ရိုးရာပန္းခ်ီမွာ အေရွ႔တိုင္း အမ်ိဳးအႏြယ္ ျဖစ္ေပသည္။
အေနာက္တိုင္း
ပန္းခ်ီနည္းနာမ်ားကို မသံုးရဟု မဆိုလိုေပ။ အေနာက္တိုင္းနည္းနာသည္ တကမၻာလံုး ပ်႔႔ံႏွ႔ံလ်က္ရွိသည္ကို
ေတြ႔ရသည္။ သို႔ေသာ္ မိမိတို႔၏ အမ်ိဳးသား ပံုသ႑န္ကိုလည္း ထိမ္းသိမ္းထားရေပမည္။
အမ်ိဳးသား ပံုသ႑န္ေပၚမွ အေျခခံလ်က္ ျပည္သူ႔လိုအပ္ခ်က္ႏွင့္အညီ ဖြ႔ံၿဖိဳး
တိုးတက္ၾကရန္ ျဖစ္ေပသည္။
အေနာက္တိုင္း
အရင္းရွင္ အႏုပညာ သေဘာေရးဆရာမ်ားက 'ကမၻာသံုးဝါဒ' ဟူ၍ အရင္းရွင္ နယ္ခ်ဲ႔
ယဥ္ေက်းမႈတို႔ကို သြတ္သြင္းေလ့ ရွိၾကသည္။ ယင္းကို သတိျပဳအပ္ေပသည္။
ယေန႔
ေခတ္သစ္သည္ က်ယ္ျပန္႔လ်က္ ရွိသည္။ က်ဥ္းေျမာင္းေသာ လူမ်ိဳးေရး ေဘာင္အတြင္း၌သာလွ်င္
ကုပ္ကပ္ကာ တသီးတျခား ေနရန္ မဟုတ္ေပ။ ယဥ္ေက်းမႈေရးရာ၌ ကူးလူးဆက္ဆံမႈေၾကာင့္
အျပန္အလွန္ ၾသဇာသက္ေရာက္ျခင္းမ်ား ရွိႏိုင္သည္။ ယေန႔ ေခတ္သစ္ ပန္းခ်ီ၌ အေရွ႔တိုင္း နည္းနာပင္ ဝင္ေရာက္ ၾသဇာသက္ဝင္လ်က္
ရွိသည္ကို ေတြ႔ရေပသည္။ (ေကာက္ေၾကာင္းသေဘာမ်ား ကဲလာျခင္း၊ မ်က္ျမင္အကြာ အေဝးသေဘာ
မဲ့လာျခင္း)
ယေန႔
ျမန္မာပန္းခ်ီ ေလာက၌ အမ်ိဳးသား အႏုပညာ ပံုသ႑န္ ျပန္လည္ဆန္းသစ္ေရး၊ ရွာေဖြေရး၊
အေၾကာင္းအရာ ေရြးခ်ယ္ေရးတို႔သည္ ျပႆနာမ်ား ျဖစ္ေပသည္။ အမ်ိဳးသား အႏုပညာပံုသ႑န္ကို
မည္သည့္ေနရာ၌ ေလ့လာရမည္နည္း။ အင္ဗိြဳင္းခန္းမ ပန္းခ်ီပန္းပု ျပပြဲတို႔၌ေလာ၊
မဂၢဇင္း စာအုပ္မ်ား၌ေလာ၊ ၿမိဳ႔ျပ၌ေလာ၊ ေတာေက်းလက္၌ေလာ၊ ဘုရားပုထိုး ေက်ာင္းသခၤမ္း
တို႔၌ေလာ၊ ဘုန္းႀကီးပ်ံ၌ေလာ၊ ေတာဘုရားပြဲ၌ေလာ။
ဆီေဆး
မင္ဗူး ျဖင့္ေလာ၊ ဟသၤျပဒါး၊ ေျမနီေျမဝါ၊ မဲနယ္၊ ဒုဌာတို႔ျဖင့္ေလာ။
ဧည့္ခန္းေဆာင္
လွပေရးအတြက္ေလာ၊ လူထုလႈပ္ရွားမႈ လႈ႔ံေဆာ္ေရးအတြက္ေလာ။
လူတန္းစားတိုက္ပြဲ
ရွိေနသကဲ့သို႔ပင္ ဤ ပဋိပကၡမ်ားသည္ ရွိေနေပသည္။ ယင္း ပဋိပကၡမ်ား၏ ညီညြတ္ေရးသည္
ပန္းခ်ီသစ္တရပ္ ျဖစ္ေပသည္။ ယေန႔ ႏိုင္ငံေရး ျပႆနာသည္ ယေန႔ အႏုပညာ ျပႆနာ ျဖစ္ေပသည္။
(၃)
ယခု
ေပၚသစ္၏ 'အလွရွာေတာ္ပံု' စာအုပ္သည္ ယေန႔ ပန္းခ်ီအႏုပညာ ျပႆနာမ်ားကို ၾကည့္ျမင္ရာ၌
အေထာက္အကူျပဳေသာ ပညာေရး စာအုပ္ ျဖစ္ေပသည္။
အႏုပညာ
သေဘာတရားေရးႏွင့္ ကမၻာ့ပန္းခ်ီ ရာဇဝင္ ေနာက္ကား ခံကာ ျမန္မာ
ပန္းခ်ီရာဇဝင္ခ်ဳပ္ႏွင့္ ယေန႔ ပန္းခ်ီပညာ ျပႆနာမ်ားကို ျပည့္စံုစြာ ေဖာ္ျပထားေပရာ
ပန္းခ်ီအႏုပညာ အကဳျဖတ္မႈမ်ား၏ လက္စြဲ ျဖစ္သင့္ေပသည္။ ယဥ္ေက်းမႈ
အင္အားျဖည့္တင္းေရး၌ ျပည္သူဘက္မွ အားတအား ျဖစ္ေစသတည္း။
[ဒဂုန္တာရာ
ေရးတဲ့ ေပၚသစ္စာအုပ္အမွာ၊ ၁၉-၆-၆၇]
No comments:
Post a Comment