Wednesday, September 3, 2014

စိန္သရဖူကို လမ္းေဘးေရာက္ေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ၾကမလဲ (၃)

စိန္သရဖူကို လမ္းေဘးေရာက္ေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ၾကမလဲ (၃)
[စာမ်က္ႏွာ ၈၈ - ၉၄]


(၁၉)


၁၉၃၈ ဒီဇင္ဘာလ ၁၁ ရက္ေန႔၌ ေက်ာင္းသားသမဂၢ ဥကၠဌ ကိုဗဟိန္းႏွင့္ အတြင္းေရးမွဴး ကိုဗေဆြတို႔ မေကြး၌ အဖမ္းခံရေသာ သတင္းသည္ ေက်ာင္းသားေလာက၌ ရိုက္ခတ္သြားခဲ့ေပသည္။

ေနာက္တေန႔ နံနက္၌ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းဝင္းအတြင္းရွိ သပိတ္စခန္း၌ ရွိေသာ ေရနံေျမ အလုပ္သမားတပ္ႀကီး သည္ ဆက္လက္ခ်ီတက္ရန္ ဟန္ျပင္သည္။  လွံစြပ္ေသနတ္ကိုင္ စစ္ပုလိပ္မ်ားက ခ်ိန္ထားၾကသည္။  ေရနံတပ္ႀကီးသည္ အတင္းတိုးထြက္သည္။  အလုပ္သမား တပ္ႀကီးအျပင္ ၿမိဳ႔သူၿမိဳ႔သား ပရိသတ္ကလည္း မနည္း။  လွံစြပ္မ်ား ေနာက္ဆုတ္သြားၾကသည္။  ေရနံတပ္ႀကီးက ေရွ႔သို႔ တိုးလာၾကသည္။  ထိုအခါ ျမင္းတပ္က ဝင္လာေသာ အလုပ္သမားမ်ားကို ဝင္တိုက္သည္။  အလုပ္သမားမ်ားကား ေနာက္ဆုတ္မသြား။  လဲသူလဲ၊ ျပဲသူျပဲ။  ထို႔ေနာက္ ပန္ခ်ာပီ ပုလိပ္မ်ားက တုတ္ႏွင့္ တအားရိုက္သည္။  ေသြးထြက္သံယို၊ ေဘးက ၾကည့္ေနေသာ လူထုႀကီးမွာ ေဒါသထြက္ခါ ပုလိပ္မ်ားအား ခဲႏွင့္ေပါက္သည္၊ ရာဇဝတ္ဝန္ေထာက္ ေခါင္းကို ခဲထိသြားသည္။  သို႔ေသာ္ ေရနံေျမ အလုပ္သမားမ်ားသည္ ေနာက္သို႔ မဆုတ္၊ ျမင္းနွင့္တိုက္၊ တုတ္ေတြႏွင့္ ရိုက္သျဖင့္ ဖရိုဖရဲ ျဖစ္သြားေသာ္လည္း ခဏမွ်သာ။  လူစုကား ကြဲမသြား။  ေရွ႔သို႔သာ တိုး၍ ခ်ီတက္ၾကသည္။  လွံစြပ္ကို မေၾကာက္၊ တုတ္ကို မေၾကာက္။

သခင္မ်ိဳးေဟ့ ဒို႔ဗမာ
သပိတ္ သပိတ္၊ ေမွာက္ ေမွာက္
မီးတုတ္ မီးတုတ္၊ ရႈိ႔ ရိႈ႔
ဓနရွင္အစိုးရ က်ဆံုးပါေစ
အေရးေတာ္ပံု ေအာင္ပါေစ

ေၾကြးေၾကာ္သံမ်ားသည္ ပဲ့တင္ထပ္လ်က္ ရွိသည္။  အလုပ္သမားမ်ားကား တက္ၾကြလ်က္ ရွိသည္။  ေဘးမွ ၾကည့္ေနေသာ မေကြးလူထုကလည္း တက္ၾကြလ်က္ ရွိသည္။  အမိန္႔ ထပ္ေပးျပန္သည္။  အလုပ္သမားမ်ား ဘက္သို႔ ေသနတ္ထုတ္ခ်ိန္ထားၾကသည္။  ပစ္မည္ မွတ္၍ အလုပ္သမား အားလံုး ဝပ္လိုက္ၾကသည္။  ေသနတ္က်ည္ဆံကား ထြက္မလာ။

နံနက္ ၇ နာရီ ထိုးေလၿပီ။  ေထာင္ႀကီးဘက္ဆီမွ အသံမ်ား ၾကားရသည္။  ေအာ္သံဟစ္သံ၊ အသံဗလံမ်ား၊ ဝုန္းဝုန္းဒိုင္းဒိုင္း အသံမ်ား၊ ပုလိပ္တပ္၊ စစ္တပ္မ်ား ရုပ္သိမ္းကာ ေထာင္ဘက္သို႔ ေျပးသြားၾကသည္။  ေထာင္ႀကီး ဆူေနေလၿပီ။  ပုလိပ္နွင့္ စစ္တပ္မ်ား မရွိေသာအခါ အလုပ္သမားမ်ားသည္ ယခင္က ျမင္းတပ္ လွံစြပ္တပ္နွင့္ တားထားေသာ လမ္းကို ေဖာက္ကာ ကမ္းနားဘက္သို႔ ခ်ီတက္ကာ ဆက္လက္ထြက္ခြါသြားၾကေလသည္။  ေထာင္ထဲတြင္ ရွိေနေသာ အဖမ္းခံ ေက်ာင္းသားမ်ား၊ အလုပ္သမားမ်ား၊ သခင္မ်ားက ဝိုင္းကာ ေထာင္ကို လွန္႔ေပးၿပီး ဆူလိုက္ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။  မေန႔ကပင္ အဖမ္းမခံရမီ ကိုဗဟိန္းက အလုပ္သမားမ်ား မနက္ျဖန္ ထြက္ျဖစ္ေအာင္ ထြက္ၾကပါဟု ေဟာေျပာခဲ့ေသးသည္ မဟုတ္ပါလား။

"အေရးေတာ္ပံု ေအာင္ပါေစ" ဟူေသာ အလုပ္သမားမ်ား၏ အသံသည္ ကမ္းနားဘက္ ေသာင္ျပင္ဆီမွ ထြက္ေပၚလာေတာ့သည္။  ေရနံေျမ အလုပ္သမားမ်ားသည္ ေသာင္ျပင္တေလွ်ာက္ ဆက္လက္ ခ်ီတက္ လာၾကေပၿပီ။  ေထာင္ဘက္မွ တဖန္ ျမင္းစီးပုလိပ္မ်ား ေရာက္လာၾကျပန္သည္။  အလုပ္သမားမ်ားကို ဖမ္းသည္၊ တခ်ိဳ႔ အကုန္မဖမ္းႏိုင္၊ ေခါင္းေဆာင္သူဟု ယူဆသူမ်ား။  သည္တခါတြင္ေတာ့ တား၍ မရေတာ့ၿပီ၊ လမ္းကက်ယ္။ တာက်ိဳးခဲ့ၿပီ မဟုတ္လား။  ပုဒ္မ ၁၄၄ လည္း ျပယ္သြားၿပီ မဟုတ္လား။ လူ စီတန္းလွည့္လည္ျခင္း မျပဳရဟူေသာ အဂၤလိပ္အစိုးရ၏ အာဏာစက္ကို ဖီဆန္ခဲ့ၿပီ မဟုတ္လား။

ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ ေရနံေျမသတင္းကို ဖတ္ကာ အားရ တက္ၾကြေနမိသည္။  ေက်ာင္းသားမ်ားမွာ စာသင္ခန္းမ်ား သို႔ သြားေနၾကေသာ္လည္း ရင္ထဲ၌ကား သမဂၢ ဥကၠဌ၊ အတြင္းေရးမွဴးတို႔အား ဖမ္းျခင္း၊ အလုပ္သမားမ်ား ပုလိပ္-စစ္တပ္ၾကားမွ ေဖာက္ထြက္ကာ ရန္ကုန္သို႔ ဆက္လက္ခ်ီတက္လာျခင္းမ်ားသည္ ရိုက္ခတ္လ်က္ ရွိေနေပသည္။  ေက်ာင္းသားသမဂၢ ဥကၠဌ၊ အတြင္းေရးမွဴး ဖမ္းျခင္းကား သူတို႔ကို ႏိႈးဆြလိုက္သလို ျဖစ္ေနသည္။  ေက်ာင္းသားကို ဖမ္းလိုက္သျဖင့္ ေရနံေျမ အလုပ္သမားမ်ားကို စိတ္ဝင္စားလာမိၾကသည္။  အလုပ္သမားမ်ား အေရးေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားသမဂၢ ဥကၠဌ အဖမ္းခံရျခင္း မဟုတ္ပါလား။

ဗမာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ေက်ာင္းသားမ်ား သမဂၢႏွင့္ တကၠသိုလ္သမဂၢသည္လည္း ေန၍ မရေတာ့။  သူတို႔၏ ဥကၠဌ ကိုဗဟိန္းႏွင့္ အတြင္းေရးမွဴး ကိုဗေဆြတို႔အား ဖမ္းဆီးထားသည္ကို ကန္႔ကြက္ရန္ စဥ္းစားလာရေတာ့သည္။  မေကြး ေရနံေျမ အလုပ္သမားမ်ား၏ သပိတ္စခန္း၌ ကိုဗဟိန္း ေဟာေျပာေသာ -  "  ျမင္းခြါ တခ်က္ေပါက္လွ်င္ မီးဟုန္းဟုန္း ေတာက္ေစမယ္  "  ဟူေသာ စကားအတိုင္း မီးလွ်ံကား စတင္ေလၿပီ။

ဒီဇင္ဘာလ ၁၃ ရက္ေန႔တြင္ တကၠသိုလ္သမဂၢ အသင္းတိုက္၌ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားထု အစည္းအေဝး က်င္းပသည္။  အစည္းအေဝးသဘာပတိအျဖစ္ ဒုဥကၠဌ ကိုလွေရႊက ေဆာင္ရြက္၍ အတြင္းေရးမွဴးအျဖစ္ တကၠသိုလ္သမဂၢအတြင္းေရးမွဴး ဥပေဒတန္းသား ကိုေအးေက်ာ္က ေဆာင္ရြက္သည္။  ကိုလွေရႊမွာ ဥကၠဌ ကိုဗဟိန္း အဖမ္းခံရ ကတည္းက သမဂၢဥကၠဌ ေနရာ၌ ေဆာင္ရြက္လာခဲ့ေပသည္။  ျမန္မာဘုရင္မင္းျမတ္ လက္ထက္မ်ားက စစ္ခ်ီရာ၌ အသံုးျပဳေသာ သူရဲႀကီးအလံကို စိုက္ထူထားသည္။  ျမန္မာအခ်ဳပ္အခ်ာ အာဏာပိုင္မႈသေဘာ၊ ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရးသေဘာ၊ တနည္းဆိုေသာ နယ္ခ်ဲ႔ဆန္႔က်င္ေရးသေဘာ အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ သူရဲႀကီးအလံကို စိုက္ထူထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ေၾကြးေၾကာ္သံစကၠဴ အထူကဒ္ျပားမ်ားလည္း အစည္းအေဝးခန္းမ၌ ေထာင္ထားၾကသည္။  လူမိုက္အလိုရွိသည္။  ဗမာ့သတၱိျပၾကပါ။  လာမယ္ေဘး ေျပးေတြ႔။  ညီညာမွ ျပည္သာမည္။  ႏိုင္ငံခ်ဲ႔စနစ္ ပ်က္စီးပါေစ။  ထိုအခါ ယခုကဲသို႔ "နယ္ခ်ဲ႔" ဟူေသာ စကားလံုးအျဖစ္ သိပ္မပီျပင္ေသး၊ ႏိုင္ငံခ်ဲ႔ ဟုပင္ သံုးႏႈန္းၾကေသးသည္။

သမဂၢအသင္းတိုက္ အေပၚထပ္ စာၾကည့္ခန္းတြင္ ေက်ာင္းသားမ်ား စုေဝးကာ ေၾကြးေၾကာ္သံမ်ား ေရးၾကသည္။  လူမိုက္အလိုရွိသည္ ဟူေသာ ေၾကြးေၾကာ္သံမွာ လူအမ်ားကို ဖမ္းေသာ ေၾကြးေၾကာ္သံ။  မည္သူေရးလိုက္သည္ ကိုေတာ့ မမွတ္မိေတာ့။  ေရးၾကတုန္းကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပါသည္။  ကၽြန္ေတာ္မွာ ပန္းခ်ီဝါသနာပါသူ ျဖစ္၍ စုတ္တံကိုင္ရသည္ကို ေက်နပ္ေနမိသည္။  ထိုနွစ္က ကၽြန္ေတာ္မွာ အမႈေဆာင္ထဲ မေရာက္ေသး။  'အတြင္းစည္း' ထဲ၌သာ ရွိေသးသည္။

ေနာက္တခုကား ေပါရိသာဒေဆး ထိုးၾကေလာ့ ဟူေသာ ေၾကြးေၾကာ္သံ။  လူအမ်ားကို ဖမ္းေသာ ေၾကြးေၾကာ္သံ။  ကၽြန္ေတာ့္ စိတ္အထင္ကေတာ့ ကိုလွေရႊ ေပးေသာ စကားလံုး။  ထိုစည္းေဝးခန္းမ၌ပင္ ကိုလွေရႊက "အလုပ္သမားေတြက ထမင္းေတာင္းတယ္၊ ဓနရွင္အစိုးရက ေပါရိသာဒေဆး ထိုးေပးတယ္" ဟု ေျပားၾကားသည္ ကို မွတ္မိေနေသးသည္။  ကိုလွေရႊမွာ ဆန္းသစ္ေသာ၊ လႈ႔ံေဆာ္ေသာ စကားလံုးမ်ား ရတတ္သည္။

သမဂၢခန္းမေဆာင္မွာ ေက်ာင္းသားမ်ားျဖင့္ ျပည့္လွ်ံသြားသည္။  ေက်ာင္းသားသမဂၢ အသင္းဝင္ဆိုသည္မွာ ေက်ာင္းသားအမ်ားစု မဟုတ္ေသး။  သို႔ေသာ္လည္း သမဂၢအစည္းအေဝးမ်ားသို႔ ေက်ာင္းသားမ်ား တက္ေရာက္ ႏိုင္သည္။  ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း၊ ဦးဘေဖ၊ ေဒါက္တာဘေမာ္၊ ဦးေစာ စေသာ ႏိုင္ငံေက်ာ္ ပုဂၢိဳလ္မ်ား တရားေဟာေျပာလွ်င္ ေက်ာင္းသားပရိသတ္ မ်ားျပားတတ္သည္။  ယခုည အစည္းအေဝးကား လူမ်ား လွ်ံထြက္ ေနပံုကို ေထာက္၍ ဥကၠဌ၊ အတြင္းေရးမွဴး ဖမ္းထားသည့္ကိစၥကို ေက်ာင္းသားထုက မေက်နပ္ေၾကာင္း ကား ထင္ရွားေပသည္။

ထိုညက ကိုလွေရႊေျပာေသာ စကားမ်ားမွာလည္း လူထုကို ထိခိုက္ လႈပ္ရွားေစသည္။  ကိုလွေရႊမွာ ပထမႏွစ္ဝက္ က ဒုဥကၠဌ အျဖစ္သာ ရွိေသး၍ သူ႔စကားေျပာသံ သိပ္မၾကားခဲ့ရ၊ ယခုကား ဥကၠဌအျဖစ္ သူေျပာေသာစကား မ်ားကို နားေထာင္ရသည္။  သူကား ဆရာဝန္သင္တန္း တက္ေနေသာ ေဆးေက်ာင္းသား ျဖစ္၍ လူနာကို ဆက္ဆံသကဲ့သို႔ ေပ်ာ့ေပ်ာင္းသည္။  ညင္သာမည္ဟု သာမန္အားျဖင့္ မွတ္ထင္ရေသာ္လည္း ယခုည အစည္းအေဝး၌ကား လႈ႔ံေဆာ္ေရးသမား ျဖစ္ေနေပၿပီ။  လႈ႔ံေဆာ္ေရးသမား ျဖစ္လာေသာအခါ အသံသည္ မာလာသည္။  အသံကို ျမွင့္၍ ေျပာလာသည္။  ကိုလွေရႊမွာ လူထုကို ဆြဲေဆာင္ႏိုင္ေသာ ဟန္ပန္ အသံရွိေၾကာင္း ေနာက္ ေတြ႔လာရသည္။

ဥကၠဌ ကိုဗဟိန္း၊ အတြင္းေရးမွဴး ကိုဗေဆြ တို႔ကား ရာဇဝတ္က်င့္ထံုး ကိုဓ ဥပေဒ (၁၀၇) အရ ဖမ္းဆီးထားျခင္း သည္ မတရားဖမ္းဆီးထားျခင္း၊ တရားဥပေဒႏွင့္မညီ၊ ထို႔ေၾကာင့္ ခ်က္ခ်င္း လႊတ္ပစ္ရန္၊ ျပည္သူ႔လြတ္လပ္မႈကို ခ်ဳပ္ခ်ယ္ထားေသာ ဥပေဒမ်ားကို ရုပ္သိမ္းရန္၊ ၃ ရက္ သပိတ္ေမွာက္ရန္ အဆိုမ်ားကို ေက်ာင္းသားထုက ေထာက္ခံၾကသည္။

ေနာက္တေန႔ ဒီဇင္ဘာ ၁၄ ရက္ ညေန၌လည္း ေရႊတိဂံုရင္ျပင္ေပၚ၌ ရန္ကုန္ၿမိဳ႔လံုးဆိုင္ရာ ေက်ာင္းသားမ်ား အစည္းအေဝး က်င္းပကာ သမဂၢ ဥကၠဌ၊ အတြင္းေရးမွဴး ဖမ္းထားသည့္အတြက္ ကန္႔ကြက္ၾကသည္။  လႊတ္ပစ္ရန္၊ ျပည္သူ႔လြတ္လပ္မႈကို ခ်ဳပ္ခ်ယ္ေသာ ဥပေဒမ်ား ရုပ္သိမ္းရန္ ေတာင္းဆိုၾကသည္။  တထစ္ၿပီး တထစ္၊ တဆင့္ၿပီး တဆင့္။

ေရနံေျမ အလုပ္သမားမ်ားလည္း ေျခလ်င္ခ်ီတက္လာၾကရာ ျမင္ကြင္း၊ မိေခ်ာင္းရဲ၊ ဆင္ေပါင္ဝဲ သို႔ပင္ ဝင္ကာ အာလံသို႔ပင္ နီးကပ္လာေလၿပီ။  ေရႊတိဂံု ရင္ျပင္၌ ေက်ာင္းသားမ်ား စည္းေဝးေသာ ညေနကား ေရနံေျမ အလုပ္သမားမ်ား ဆင္ေပါင္ဝဲ ေရာက္ေသာ ညေန။  ၁၃၀၀ ျပည့္ႏွစ္ နတ္ေတာ္လဆုတ္ ၈ ရက္ မိုင္ ၂၀၀ ေက်ာ္ ခရီးကို ခ်ီတက္လာသူ သပိတ္ေမွာက္ အလုပ္သမားမ်ား၊ လမ္းမွ ျဖတ္သန္းလာေသာ ၿမိဳ႔ျပေက်းရြာမ်ားက သူတို႔ကို ေကာင္းစြာ ေကၽြးေမြး ေစာင့္ေရွာက္ၾကသည္။

တကယ္ကေတာ့ 'ဥပေဒတြင္းတိုက္ပြဲ' ဟု ေခၚၾကေသာ လြတ္လပ္ေရးသို႔ ေရွးရႈေသာ လူထုလႈပ္ရွားမႈ၏ အစ ပင္ျဖစ္သည္။  သည္တုန္းကေတာ့ အဂၤလိပ္ အစိုးရက ကၽြန္ေတာ္တို႔အား ဥပေဒပုဒ္မ အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ မတရားခ်ုဳပ္ခ်ယ္ ထားသည္၊ ဖိနွိပ္ထားသည္ဟု ခံစားေနမိၾကသည္။  ထိုအခါ ျပည္သူ႔လြတ္လပ္မႈကို မတရား ခ်ဳပ္ခ်ယ္ထားတဲ့   "ပုဒ္ထီး ပုဒ္မေတြ အလိုမရွိ" ဟု ေၾကြးေၾကာ္ၾကသည္မွာ အမွန္၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကန္႔ကြက္ၾက သည္မွာ ပုဒ္မ ၁၄၄။  လူစီတန္း လွည့္လည္ျခင္းကို တားျမစ္ေသာ ဥပေဒ၊ ေရနံေျမအလုပ္သမားမ်ားကိုလည္း ယင္းဥပေဒျဖင့္ ခ်ဳပ္ခ်ယ္ထားသည္။  ေက်ာင္းသားမ်ားနွင့္တကြ ျပည္သူလူထုကိုလည္း ယင္းဥပေဒျဖင့္ပင္ ခ်ဳပ္ခ်ယ္ထားသည္။  ရန္ကုန္သို႔ ေရာက္လွ်င္ ေက်ာင္းသားမ်ားကလည္း ႀကိဳဆိုၾကမည္ျဖစ္ရာ ယင္းပုဒ္မ ၁၄၄ ကို ထုတ္ျပန္သည္။

ေက်ာင္းသားသမဂၢ ဥကၠဌ၊ အတြင္းေရးမွဴးတို႔ကို ဖမ္းဆီးထားျခင္းမွ မလႊတ္လွ်င္၊ ခ်ဳပ္ခ်ယ္ထားေသာ ဥပေဒမ်ား မရုပ္သိမ္းလွ်င္ ဆက္လက္၍ တထစ္ၿပီး တထစ္ အဂၤလိပ္ အစိုးရအား ဆန္႔က်င္လႈပ္ရွားသြားရန္ ဗမာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ ရာ ေက်ာင္းသားမ်ားသမဂၢက စီစဥ္ဆံုးျဖတ္ထားၿပီး ျဖစ္သည္။

ထိုအခါက ေက်ာင္းသားမ်ား သံုးႏႈန္းေသာ စကားတလံုး၊ ဓနရွင္ အစိုးရအား ရာဇသံေပးလိုက္သည္ ဟူေသာ စကားလံုး။  ေရွးအခါက ျမန္မာမင္းမ်ားက အအုပ္စိုးခံ ျပည္သူမ်ားအား သံုးေသာ စကားလံုး။  ယခု ေက်ာင္းသားမ်ားက သို႔မဟုတ္ ျပည္သူမ်ားက အစိုးရအား ေျပာေသာစကားလံုးအျဖစ္ သံုးႏႈန္းလိုက္သည္မွာ ႏွလံုးေတြ႔ေသာ စကားလံုး ျဖစ္ေနသည္။  ဘယ္ေန႔ ဘယ္ရက္တြင္ ဥကၠဌ၊ အတြင္းေရးမွဴးကို လႊတ္ပစ္ရမည္၊ ဘယ္ဥပေဒကို ရုပ္သိမ္းေပးရမည္။  မလႊတ္ေပးလွ်င္၊ မရုပ္သိမ္းလွ်င္ တဆင့္တက္၍ ေျခလွမ္းသစ္ လွမ္းရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဓနရွင္ အစိုးရအား ရာဇသံ ေပးလိုက္သည္။  ၾကားရသူတို႔မွာ ၾကက္သီးေမြးညွင္း ထသြားၾကသည္။

ေနာက္စကားတလံုးမွာ အာဏာဖီဆန္ျခင္း။  အိႏိၵယႏိုင္ငံတြင္ကား ဂႏၵီအမွဴးျပဳေသာ ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္မ်ား သံုးေသာနည္းလမ္း၊ အစိုးရ ထုတ္ထားေသာ ဥပေဒမ်ား အာဏာမ်ားကို ဆန္႔က်င္ ဖီလာျပဳျခင္း၊ မလိုက္နာျခင္း၊ အၾကမ္းမဖက္ေသာနည္းလမ္း၊ ဥပေဒေဘာင္အတြင္းကသာ လႈပ္ရွားေသာနည္းလမ္း။ အာဏာဖီဆန္လိုက္လွ်င္ အစိုးရက ထုတ္ျပန္ထားေသာ ဥပေဒအာဏာမ်ား ပ်က္ျပယ္သြားၿပီဟု ယူဆၾကသည္။  ျပည္သူ႔ဘက္မွ ဒီမိုကေရစီ ေဘာင္က်ယ္လာျခင္းဟု နားလည္ၾကသည္။  ဒီမိုကေရစီ အခြင့္အေရး တိုက္ပြဲသေဘာပင္ ျဖစ္သည္။  တဆင့္ၿပီး တဆင့္၊ တထစ္ၿပီး တထစ္ လႈပ္ရွားရေသာဥပေဒတြင္း တိုက္ပြဲမ်ိဳး၊ ဒီမိုကေရစီေဘာင္ကို ခ်ဲ႔ေသာ တိုက္ပြဲ၊ ဥပေဒခ်ိဳးေဖာက္လွ်င္ အာဏာဖီဆန္လိုက္လွ်င္ အနည္းဆံုး အစိုးရဘက္က ဖမ္းႏိုင္သည္။  အမ်ားဆံုးကေတာ့ လူစု ခြဲပစ္ျခင္း၊ ရိုက္ႏွက္ေသာနည္း၊ ေရပိုက္လံုးျဖင့္ ပက္ေသာနည္း၊ ပစ္ခတ္ေသာနည္း သံုးႏိုင္သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ လူထုဘက္က စည္းကမ္းရွိၾကရမည္။  ေသသပ္ရမည္။  စည္းကမ္းေသဝပ္ေအာင္ အထူးထိမ္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ရမည္။  စီတန္းလွည့္လွ်င္ စည္းကမ္းက်နေအာင္ ထိမ္းသိမ္းေရးကို ေသခ်ာစြာ စီစဥ္ရသည္။  ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ရန္ လူေရြးထားရသည္။  တာဝန္ယူၾကရသည္။ ၁၄ ရက္ ည ကတည္းက မနက္ျဖန္ အာဏာဖီဆန္ပြဲအတြက္ ျပင္ဆင္ၾကသည္။  လိုက္နာရမည့္ စည္းကမ္းဥပေဒမ်ားကို အထူးမွာၾကားထားရသည္။  ဇာတ္တိုက္ထားၾက ရသည္။  စီတန္း လွည့္လည္ေသာအခါ တပ္စုကေလးေတြ ခြဲကာ သူ႔တပ္စုႏွင့္သူ တာဝန္ယူရန္ လူ လ်ာထား သတ္မွတ္ ေပးထားသည္။  အစိုးရဘက္ အၾကမ္းဘက္ လူစုခြဲမည္။  မိမိတို႔ဘက္က မတု႔ံျပန္ရ။  အၾကမ္းမဖက္ရ။  ခ်ီတက္လာေသာ တပ္မႀကီး မၿပိဳကြဲေအာင္သာ ထိန္းသိမ္းရမည္။


ကၽြန္ေတာ္မွာ တပ္စုတစုကို ၾကပ္မတ္ရန္ တာဝန္က်သည္။  ကၽြန္ေတာ္မွာ သည္လိုေနရာမ်ိဳး၌ မသင့္ေလ်ာ္ဟု ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္ ကၽြန္ေတာ္ နားလည္ထားခဲ့သည္။  ေၾကညာစာတမ္း ေရးတာမ်ိဳး၊ ေၾကြးေၾကာ္သံ ေရးတာမ်ိဳး၊ ဖတ္ရႈေလ့လာတာမ်ိဳး၊ ကၽြန္ေတာ္နွင့္ ကိုက္သည္။  ကၽြန္ေတာ္က အႏုပညာသမား၊ စိတ္ကူးသမား၊ အေရးသမား၊ အေတြးသမား၊ ခက္ေနၿပီ။  သို႔ေသာ္ ျငင္း၍ မရေတာ့။  ဘာေၾကာင့္ သူတို႔က ကၽြန္ေတာ့္ကို သည္တာဝန္မ်ိဳး ခ်ပါလိမ့္။  ကၽြန္ေတာ္ နားမလည္။  မနက္ျဖန္ ၁၅ ရက္ေန႔ အာဏာ ဖီဆန္ၾကမည္။ ေျခလွမ္း ေနာက္တထစ္။

No comments:

Post a Comment